
Volkswagen Financial Services (Škofin) - komplexní péče o infrastrukturu
Společnost Volkswagen Financial Services, do roku 2016 známá především jako Škofin s.r.o., je přední finanční společností specializující se na financování osobních a užitkových automobilů a 30 let patří mezi leadery na trhu. Specializuje se především na podporu prodeje dealerské sítě značek Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, CUPRA, Porsche, Ducati, koncernových ojetých automobilů všech značek a prémiových značek Bentley a Lamborghini. Financovat však nově umí i vozy ostatních značek na trhu. Poskytuje úvěry nové generace, operativní leasing a také značkové pojištění, servisní balíčky a další služby mobility soukromým osobám, podnikatelům i firmám.
Pro VWFS naše společnost zajišťuje dlouhodobě dodávky IT infrastruktury čítající mj. servery, disková pole, notebooky a s nimi související zajištění maintenance jak pro hardware, tak software.
Spolupráce od: 2000

DENSO Manufacturing Czech s.r.o. - implementace a podpora virtualizační platformy a zálohování
Pro DENSO Manufacturing Czech s.r.o., výrobce klimatizačních jednotek do automobilů a jejich součástí, dodávající pro světové značky jako Land Rover, Porsche, VW, Škoda a mnoho dalších, společnost s více než dvacetiletou působností v ČR a mimo jiné největšího zaměstnavatele v Libereckém kraji, dodáváme především infrastrukturní řešení a zastřešujeme licence pro nejrůznější SW. Typicky se jedná o servery, disková pole či zálohovací SW, poskytování záručního a pozáručního servisu a v neposlední řadě spolupráci v podobě intenzivní konzultační činnosti.
Spolupráce od: 2014

Ferona, a.s. - podpora a dodávky centrální serverové platformy a koncových stanic
Pro klienta Ferona, a.s., významnou společnost zabývající se nákupem, skladováním, logistikou a prodejem hutních výrobků, který je rovněž centrem materiálového inženýrství ve střední Evropě, zajištujeme dodávky IBM Power serverů, dále notebooků a PC značky Lenovo.
Spolupráce od: 2006

Aplikace e-procesy pomáhá městu Mnichovo Hradiště
Pro městský úřad Mnichovo hradiště jsme upravili a nasadili naši aplikaci e-procesy, která pomáhá řídit agendu úřadu i jednotlivé odbory a umožňuje zadávat úkoly odpovědným osobám.
„Na aplikaci oceňuji jednoduchý design, rychlou implementaci do prostředí úřadu, dobrou spolupráci s ITS a naslouchání našim podnětům. Věřím, že rozšířením aplikace zjednodušíme každodenní práci zaměstnanců města, čímž se zlepší poskytování služeb klientům našeho Městského úřadu v Mnichově Hradišti.“
Spolupráce od: 2021

Správu Pražského hradu - podpora infrastruktury
Pro Správu Pražského hradu, příspěvkovou organizaci Kanceláře prezidenta republiky, zajišťujeme produkty IT infrastruktury, jako například servery, disková pole či personální výpočetní techniku v podobě notebooků a PC. V neposlední řadě poskytujeme také servisní služby primárně spojené se značkou Lenovo a také konzultační a poradenskou činnost.
Spolupráce od: 2009

Patria Finance, a.s. - podpora a dodávky virtualizační platformy
Společnost Patria Finance, a.s., licencovaný obchodník s cennými papíry a součást koncernu ČSOB, poskytuje profesionální služby individuálním investorům a nabízí fyzickým i právnickým osobám přístup na významné světové i lokální kapitálové trhy. Krom nejširší nabídky burz, obchodní aplikace či vzdělávacích programů poskytuje i nejrozsáhlejší zpravodajský servis. Se společností Patria Finance spolupracujeme již od roku 2014 především v oblasti dodávek infrastrukturního hardware – specificky pak především serverů, souvisejícím zajištěním záručního i pozáručního servisu a v neposlední řadě i dodávkami licencí VMware.
Spolupráce od: 2014

Barrandov Studio a.s - systém pro provoz evropsky unikátního fundusu
Pro společnost Barrandov Studio a.s. (světově známá filmová studia) provozujeme aplikaci, která komplexně spravuje skladový systém fundusu - půjčovny kostýmů a rekvizit, který je s počtem více jak 500 000 kusů položek jedním z nejrozsáhlejších v Evropě.
V rámci spolupráce je klientovi poskytována kontinuální podpora a dodatečný vývoj na míru dalších funkcionalit na základě požadavků klienta.
Spolupráce od: 2012

Modernizace aplikací s Tanzu Kubernetes
Digitální transformace, internetové aplikace a funkce internetu věcí vyžadují rychlý vývoj moderních aplikací a jejich nepřetržité úpravy a aktualizace. Tradiční aplikace a platformy vyžadují mnoho rutinní a manuální práce, implementace každé změny je potenciálním rizikem.
Odpovědí na dnešní problémy je nasazení hybridní cloudově nativní aplikační platformy, která pomůže snadno integrovat nové aplikace a funkce, ušetří čas personálu a podpoří dodávku aplikací od externích vývojářů.
IT středních a zejména velkých firem stojí aktuálně před výzvami, jak rychle a efektivně reagovat na změny, které s sebou přináší byznys i změny technologického prostředí, v němž působí. Je nezbytné hledat, ověřovat a uplatňovat nové koncepty a technologické nástroje pro reflexi těchto změn v aplikačním prostředí firmy a jejich rychlé, efektivní a bezpečné promítání do celého aplikačního portfolia i technologické infrastruktury. Účelem tohoto příspěvku je souhrnně prezentovat poznatky a zkušenosti firmy ITS v této oblasti a dokumentovat je na vybraném konkrétním projektu pro jednoho jejího významného klienta.
ITS akciová společnost
ITS (Informační technologie a služby) je softwarová firma s velmi silným technologickým zázemím, která poskytuje svým zákazníkům komplexní služby v oblasti vytváření softwarových produktů, podpory a nastavení technologické infrastruktury a její správy, v oblasti projektových a konzultačních služeb a další.
Pražská energetika, a.s., PRE
Skupina PRE je stabilní, prosperující energetická skupina a významný obchodník s energiemi na českém trhu. Skupina PRE je se svými více než 800 000 odběrnými místy třetím největším dodavatelem elektřiny v České republice a dodává energii zákazníkům na bázi modelů BC2 i B2B. Kromě toho Skupina PRE aktivně podporuje moderní technologická řešení, inovace technologií a úspory energií. Právě to bylo pro kooperaci s pracovníky PRE a úspěch projektu klíčové, jejich ochota k přechodu na nové technologie, svým způsobem i ochota riskovat potenciální problémy a zejména pak nastavení efektivních profesionálních vztahů mezi všemi aktéry projektu, a to s respektováním kompetencí obou partnerů.
Výzvy současného prostředí
Digitální transformace, internetové aplikace a funkce internetu věcí vyžadují rychlý vývoj moderních aplikacía jejich nepřetržité úpravy a aktualizace. Tradiční aplikace a platformy vyžadují mnoho rutinní a manuální práce, implementace každé změny je časově i nákladově náročná záležitost a zejména je potenciálním rizikem. Také tradiční metodiky a pracovní postupy nevyhovují dnešním agilním požadavkům. Proto prvotním záměrem na straně PRE bylo hledat a nalézt novou cloudovou aplikační platformu, která bude základem pro snadné integrace nových aplikací s novou funkcionalitou do současného či nového aplikačního prostředí, bude šetřit čas vlastním specialistům a současně podpoří dodávku aplikací od externích vývojářů, resp. externích partnerů PRE.
Právě při vývoji softwarových aplikací naráželi pracovníci firmy na otevřené otázky a výzvy formulované v úvodu příspěvku. Cestou řešení bylo uplatnění nových přístupů a platformy pro provoz a vývoj moderních aplikací. K těm patří zejména kontejnerizační cloud-native platforma, která využívá Enterprise technologie Kubernetes a významně usnadňuje provoz a nasazení nových aplikací. Prostředím pro uplatnění těchto přístupů byl významný zákazník společnosti – Pražská energetika, a.s.
Projekt – možnosti, přístupy, nová řešení
Projekt spolupráce PRE – ITS byl koncipován do dvou částí:
-
- vytvoření celého konceptu, základní filosofie řešení a od nich odvozené metodikypro řízení dalších postupů a úloh,
- implementacenové cloudové platformy, která bude respektovat navržený koncept a metodiku a finálně povede k modernizaci aplikací.
První část – „Koncept“
První část projektu zahrnovala celou škálu diskusí a konzultací s vývojovým týmem PRE, infrastrukturním týmem PRE a pracovníky externích dodavatelů, resp. poskytovatelů služeb. Na základě výsledků diskusí bylo možné navrhnout potřebnou metodiku řešení s uplatněním konceptu DevOps. Pouze pro rekapitulaci je následně uvedeno vymezení tohoto konceptu:
„DevOps je soubor praktik a jakýchsi kulturních změn (podporovaných nástroji na automatizaci a lean procesy), který vytváří automatizovaný kanál na dodávání softwaru. Díky tomu umožňuje organizacím poskytovat kvalitnější služby a dodávat aplikace za mnohem kratší dobu.“ (DEMARTINE, Amy. What is DevOps? Forrester [online])
„DevOps představuje určitou skupinu procesů a nástrojů, které pomáhají vývojářům (DEVelopment team) a provozovatelům (OPerationS team) k lepší a rychlejší spolupráci.“ (TOUCH4IT. DevOps: co to je? Touch4IT [online]).
V rámci projektu byly jasně definovány procesy pro design, vývoj, implementaci a podporu modernizace aplikací. Výsledky uvedeného řešení celého konceptu byly prezentovány a potvrzeny vedením IT oddělení společnosti.
Druhá část – „Implementace“
Druhá část projektu byla zaměřena na novou cloudovou aplikační platformu. Platforma byla implementována pomocí produktu Tanzu Kubernetes Grid jako dva geograficky oddělené clustery s implementací nové infrastruktury VMware vSphere včetně datového úložiště VMware vSAN.
Opět pouze pro rekapitulaci doplníme vymezení technologie Kubernetes. „Kubernetes (z řečtiny kormidelník představuje orchestrátor micro-service aplikací běžících jako virtuální kontejnery, který automaticky řeší škálování, load-balancing, rolling updates, selfhealing a další úkony, jež běžně vykonávali DevOps inženýři manuálně“ (LEVEREGE. An Introduction to Kubernetes [online]. 2019
Platforma byla v průběhu roku testována a modernizována, a proto se od svého prvního původního návrhu výrazně proměňovala a lepšila. V rámci dodávky projektu bylo vytvořeno mnoho instalačních postupů a integrací vývojářských nástrojů. Platforma byla integrována se současnými hardwarovými bezpečnostními zařízeními, která hrají důležitou roli ve webovém přístupu k aplikacím a citlivým datům klienta.
Efekty uvedeného řešení (a vzájemné kooperace) lze shrnout v přehledu do následujících bodů:
-
- skupina PRE – získala vysoce funkční cloudovou enterprise platformu Kubernetess geografickou vysokou dostupností, výbornou škálovatelností a dlouhodobou udržitelností,
- je možné průběžně realizovat modernizace aplikacízaložené na principech mikroslužeb, využití kontejnerůumožňujících zvyšovat škálovatelnost platformy a aplikací, uplatňovat jejich agilní vývoja jejich automatizovaný deployment,
- IT útvaru PRE a jeho pracovníků se tak nabízí možnosti zrychlovat nasazování nových aplikacípodle okamžitých potřeb byznysu, realizace změnstávajících aplikací odpovídajících aktuálním požadavkům manažerů a uživatelů společnosti,
- s řešením jsou spojeny i další významné efekty jako standardizace aplikační architektury, snížení časové i nákladové náročnostiimplementací nových aplikací, snížení počtu síťových změnpotřebných pro nasazení nové aplikace,
- z pohledu kooperací PRE s externími partneryje důležitý i zjednodušený přístup k nové cloudové platforměpro externí vývojáře a časové i nákladové náročnosti spojené s jejich aktivitami.
Závěry
Projekt zaměřený na výše zmíněné nové přístupy a technologie přinesl evidentně velmi podstatné zkušenosti:
-
- ukázalo se, že uplatnění uvedených postupů, technologií a prostředků přineslo zcela prokazatelné efekty
- z přehledu vyplývá, že momentálně jde spíše o mimoekonomické efekty, které pro PRE budou mít ale primárně strategický význam,
- velmi silným předpokladem úspěchubyla vysoká úroveň kooperace týmů PRE a ITS, která může být základem pro další řešení respektujících i nové vývojové změny v byznysu i IT.

Elektrorevize v datových centrech pro Moneta Money Bank
Stále častěji narážíme na fakt, že si řada zákazníků není vědoma nutnosti elektrorevizi zařízení v datových centrech pravidelně provádět. Servery jsou totiž stejné spotřebiče jako například rychlovarná konvice nebo lampička ve Vaši kanceláři a vztahují se na ně stejné povinnosti.
Bohužel ani pokud máte své servery umístěné v hostingovém centru, není zaručeno její provedení, protože se jedná o Váš vlastní hardware. Nedostatky mohou mít za následek například redukci plnění pojišťoven v případě havárie spojené s elektroinstalací.
Moneta Money Bank si uvědomuje nutnost pravidelné elektrorevize IT vybavení ve svých datových centrech. Jsme rádi, že jsme dostali příležitost tuto službu nabídnout a poskytnout. Vše proběhlo bez jakéhokoli dopadu na provoz a kapacitu interního týmu banky a to zhruba do dvou týdnů od samotného zahájení prací. Výsledkem dodávky je protokol o provedení měření, včetně všech potřebných detailů pro jednotlivá zařízení.
Odkaz na více detailů k samotné službě najdete zde.

Úkolovník v maloobchodě
Aplikace Úkolovník (Tasklist) automatizuje proces vytváření, publikování, vyplňování, vyhodnocování a reportingu jednotlivých kontrolních seznamů definovaných koncovým uživatelem..
Úkolovník lze v organizaci použít jak pro účely kontroly prováděných rutinních a opakujících se činností, tak ke kontrole, provádění a auditu činností spojených s požadavky vycházejícími z legislativy a případných dalších smluvních závazků (kontrola bezpečnosti práce, protipožární ochrany, zabezpečení pracoviště atd.). Tuto aplikaci lze taktéž použít pro každodenní mikromanagement zaměstnanců a smluvních subjektů.
Jedno z nasazení aplikace je prostředí globálního obchodního řetězce, který ji využívá pro řízeni a získávání informaci z různých úrovní pracovních pozic. Původní komplikované a časově náročné sdělování a získávání informací od zaměstnanců bylo nahrazeno aplikací využívající mobilních zařízení, oslovení a získání informace od stovek prodejen je nyní otázkou minut.